Ana Sayfa İrtibat Sık Kullananlara Ekle     www.İslamÜstündür.Com       Biz Kimiz ? İlkelerimiz
  Hz Adem-Havva'nın evlilikleri ve çocukları- Akraba evliliği

     

                                                             Akraba evliliği

      Akraba evliliği sakat doğumlara sebep oluyorsa İslâm akraba evliliğine neden izin vermiştir? Sakat doğuma akraba evliliği değil, hastalık (kan uyuşmazlığı, ırsî hastalıklar...) neden olur. Yani her akraba evliliği sakat doğuma neden olmaz, sakat doğuma neden olan hastalıklardır, ırsî hastalık akrabada olsun veya olmasın fark etmez.

   Akraba olmazsa bile hastalık nedeni taşıyan her insan sakat doğuma neden olur. Ama akraba olduğu halde hastalık nedeni taşımayan insan sakat doğuma neden olmaz. O halde yasak olan hastalık nedenleridir ( Kan uyuşmazlığı vs) akraba evliliği değil.

    Kuran'ın ayetlerinden  herkesin ilk planda anlayacağı tek şey şudur: “Eğer istiyorsan ve münasip ise amcanın, halanın yada teyzenin kızı ile evlenebilirsin” yok eğer istemiyorsan Allah'ın emrettiği evlilik talimatlarının dışına çıkmış olmazsın.

    Akıl sahibi her insanın fark edeceği ve bakanların da gayet açık ve net şekilde görebileceği gibi Ayette illa da Akraba ile evleneceksiniz diye bir kayıt yok... Böyle bir kayıt olmadığı gibi evlenmeyin diye bir kayıt yok. Zaten her akraba evliliği de sakat doğma neden olmaz !ilginçtir " Kanal 7 " adlı TV kanalında (15.02.2001 Tarihinde ) Türkiye'deki bir köyden haber yapılır : Tüm köy akrabadır ve hiç saat doğum yoktur, bir sakat doğum vardır o da dışarıdan bir kızla evlenen gencin çocuğu !

     Kaldı ki bize göre insanlar bir kadın ve bir erkekten türemiş ve temelde bir çekirdek aileye dayanır. Ve hepsi uzun zaman geriye gidildiğinde akraba çıkar. Akraba evliliklerinde %100 problem çıkacak diye bir kayıt yok ki Rasulullah da yaptığı evliliklerinde akraba evliliğinden ziyade yabancılarla evlilik gerçekleştirmiştir.

 

                                            



 

                                                    Hz. Adem Havva ve çocukları

     Allah Hz Adem ve Havva’nın çocuklarının bir kereliğine bile olsa evliliklerine neden izin vermiştir?

                                                           Birinci görüş:

    Yüce yaratıcı istese birden çok Adem ve Havva yaratıp onların çocuklarını birbirleri ile evlendirebilirdi, O (cc) yer ve gökleri yoktan ver edip düzene koyandır. ”Allah’ın varlığının delilleri “ adlı yazımız bu konuda delillerle doludur. O halde bunu neden yapmamıştır?

   Hz. Âdem’in yaratılmasında anne de yoktu baba da; Hz. Îsâ’nın yaratılmasında yalnızca ana vardır; Hz. Yahyâ’nın yaratılmasında ana ve baba vardır, fakat çocuk yapma kabiliyetleri mevcut değildi. Tüm evren yoktan var edilmişti, tüm bunlara kadir Allah (cc) Adem ve Havva’nın her doğumda ikiz olan kız ve erkek evlatların birbirleri ile evliliklerine (Tabâtabâî, IV, 146)  izin vermemiş, bir sonra doğan ikizlerden doğan kız ve erkeklerin çapraz evliliklerine  izin vermiştir. Neden?

  Çünkü “ İnsanlığın atansın tek olmasını.” İstemiştir yüce yaratan. Irkçılık, üstün kan iddiası, gibi kavramların insanlığa ne gibi kötülükler yaptığı ortadadır. İşte en son dünya savaşı faşist Almanya ve İtalya’nın üstün ırk teorisinden hareketle başlamıştır. Ülkemizde Türk- Kürt ırkçılığının sonu ortadadır. Tüm dünya tarih boyunca bundan çok çekmiştir. Şimdi aslı soruyu soralım, ya Allah (cc) hadi iki Adem ve Havva diyelim aratsa idi, tarih boyunca insanlar birbilerine karşı daha fazla ırkçılık yapmaz, daha fazla kan dökülmez mi idi? “Senin aan yasak meyveyi yedi!” iddiasından başlar, en iyi tahminle dünya kuzey güney diye ikiye ayrılırdı. Halbuki ilahi kaynaklı tüm dinler insanlığı hep ortak atadan başlatır ve bu ırkçılık hastalığının kökenini daha en başta engeller.

  İslam tek atadan geldiğimizi ilan eder, ırkçılığı yasaklar bundan sonra insanların yapacakları ( Irkçılık dahil ) her yanlış bizar insan kaynaklı ve ilahi çizgiden sapmanın sonucu olacaktır. “Kader” konusuna ayrıca bakmanızı tavsiye ederiz.

   Ayrıca ilk yaratılan Adem ve Havva’dan sonra Kurân-ı Kerîm’de ve sağlam rivayetlerde “kardeşlerin birbiriyle evlendikleri” bilgisi verilmediği, ilk yaratılan erkekle kadından birçok erkek ve kadının türetilmesinin mümkün olduğu da ileri sürülür ( Kuran Yolu, Nisa Suresi 1. Ayetin tefsiri )

  Ateistlerin bu çapraz evliliğini eleştirdiği iddiaları ise tutarsızdır. Çünkü bizzat günümüz ateistleri İslam'da haram olan bu durumu normal görüp savunmaktadırlar: "Tüm toplumlarda bir tabu var... Eğer bir erkek ve kız kardeş birbirlerini seviyorsa, birbirlerine ilgi duyuyorlarsa ve doğum kontrolü kullanıyorsa, bunun (ensestin) mutlak manada kınanacak bir şey olduğunu düşünmüyorum."  (Lawrence Krauss,  Söyledikleri:  There’s an ingrained incest taboo in almost all societies for that reason; because societies want to persist, so that works) …. but if you ask me apriori the question ‘if a brother and sister love each other and use contraception, is there something absolutely morally wrong about that?’ … I’d have to think about it because ı don’t think there’s any absolute condemnation of that fact. ıf they love each other and care for each other and they go off and it doesn’t affect anything else... Videosu: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=uSwJuOPG4FI#t=4207s 

 

                                                            İkinci görüş:

 

Araf, 11:   وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلآئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ 

 

"Sizi yarattık, sonra size şekil verdik, sonra da meleklere: "Adem'e secde edin!" dedik."

Ayet, ilk yaratılıştan bahsetmektedir. Çünkü alıntıladığımız son cümle Hz. Adem'e secdeden bahseder. Bu ayette dikkat çeken husus, Yüce yaratıcı Allah (cc) hazretleri 'Sizi yarattım.' derken kullandığı ' كُمْ '  zamirini kullanmaktadır.

Arapça dilbilgisi kuralına göre seni yarattım derken,' ك ' zamiri, ikinizi yarattım derken  '  كُمَا ' zamiri kullanılırken ve ayette Hz. Adem veya Hz. Havva annemizle birlikte, sen veya ikiniz yani  '  كُمَا - ك  ' kullanılacakken   ' كُمْ '  yani ikiden çok; en az üç ( ve yukarısı 4,5,... ) kişi için kullanılan kum: Sizler zamiri kullanılmıştır. Bu kelime biz insanları kastediyor denebilir ama hemen aynı ayetteki bir sonraki kelime yani ' Sizi yarattık sonra da şekil verdik' anlamına gelen ' صَوَّرْنَا  ' kelimesi gelmekte ve o da   ' كُمْ ' yani yine en az üç kişi için ifade edilen zamirle devam etmektedir. Ayetin son bölümü ise 'Sonra da Hz. Adem'e secde ' edilmesinden bahsedilmekte dolayısı ile ayetin insanlığın genelinin yaratılmasından değil,  ilk yaratılıştan bahsettiği ortaya çıkmaktadır.

Bu ayetten yola çıkarak Allah'ın en az üç olan yani ikiden ( Tek Adem ve Havva'dan ) daha çok  insanlar yarattığını, dolayısı ile insanlığın bir anne ve babadan değil ikiden çok yaratılan insanlardan çoğaldığı ortaya çıkarmaktadır.

Yine Hucurat 13. ayette 'Sizi kadın ve erkekten yarattım' derken, ayette Marife yani bilinen, meşhur olan elif-lam (ال)  takısı ( İngilizcesi 'the') ile kadın erkek kelimeleri geçmez. Yani erkek ve kadından kasıt Hz Adem ve Havva olsa idi başlarında elif - lam takısının olması gerekirdi ama elif-lam olmadan yani nekra - bilinmeyen, tanınmayan -  olarak bu kelimeler geldiğine göre bu kadın ve erkek bilinen Adem ve Havva değildir, diye de tefsir edenler bulunmakta dolayısı ile Adem ve Havva'ların yaratıldığı iddia edilmektedir. Yine Ali İmran 33. ayette Hz Adem'in 'Seçilerek' alemlere üstün kıldığı ifade edilir. Seçim 'çoğul içinden yapılır' yorumu getirilir.